DeRoeck-Toscane-2011.reismee.nl

Samenscholingen in Firenze.

Onze laatste 'echte dag' in Italië dus op naar Firenze in ons Pandaatje. Wie zei er dat het zo'n mooie stad is? Er staan zeker mooie gebouwen, maar die waren nauwelijks te zien door alle groepen scholieren die Italië deze week bezoeken.

Ja ik weet het wij zijn ook bezoekers, maar zijn maar met z'n tweetjes. Ik heb denk ik ieder Vlaams accent dat er bestaat deze week wel minstens één keer gehoord. En of die kinderen het nu echt zo leuk vinden om dag in dag uit al die uitleg van de docenten te moeten aanhoren heb ik ook zo m'n twijfels bij.

Maar goed, we hebben de Duomo, het Uffizi en Batistero van de buiitenkant bekeken, te veel mensen die stonden te wachten om binnen te komen. In de Biblioteca Laurenziana was geen kip te zien dus we konden de prachtige trap van Michelangelo goed bekijken, ook de bibliotheek zelf is een pareltje.

De Santa Maria Novella stond ook duidelijk niet op het lijstje van de scholieren, gelukkig maar want ook deze kerk was de moeite van een bezoek meer dan waard!

Een wandeling langs de Arno, zicht op de Ponte Vecchio en op een muskusrat.

Firenze is zeker mooi, maar voorlopig hoef ik er niet meer heen.

Vanavond nog lekker uit eten en dan morgen om half één vanuit Pisa terug naar Charleroi.

A Domani!

chris

hihi Jeannette, heb je het accent van onze zoon ook gehoord? Hij ligt hier intussen in zijn bed al de hele namiddag te slapen....Ondanks alle bezoeken/wandelingen/uitleg over dit en dat is hij toch content thuisgekomen en had hij het niet willen missen!
Groetjes,
chris

Jan

Peccato dat het zo snel gaat , zo'n week. Bon appetito, en een goede terugreis , morgen!
divertimento, Jan

Greetje

Zal ook wel een grote overgang zijn geweest, van de brommertjes op het platteland naar Florence. Goede terugreis morgen!!

diete

wanneer we vroeger op vakantie gingen zeiden we altijd:"geen bericht,goed bericht...''!Maar dit is veel leuker!!!Ik geniet mee!!Goede thuiskomst!!